Witamy, Gościu Serdeczny
Proszę zaloguj się albo zarejestruj.    Nie pamiętasz hasła?

Dywinacja za pomocą astrolabium
(1 wejść) (1) Gość
W dółStrona: 1
TEMAT: Dywinacja za pomocą astrolabium
Dywinacja za pomocą astrolabium 7 lat(a), 7 mies. temu  
Witam serdecznie wszystkich,

Z racji tego, że jest to mój pierwszy post na forum, krótko o mnie: na imię mi Rafał, studiuję obecnie Cultural Astronomy and Astrology na UoWTSD. Astrologią, niekoniecznie w ujęciu praktycznym interesuję się z przerwami (dużymi) od lat około 13.

Zaś co do kwestii postu: błądząc po internecie, zetknąłem się ostatnio z fragmentem Enchiridion sive manuale confessariorum et poenitentium Martína de Azpilcueta (books.google.co.uk/books?id=oHuraB94lToC...ge&q&f=false - p.148 / C XI.30):

Peccat mortaliter, qui interrogat, vel vult interrogate divinos sive divinatores circa aliquod furtum, vel quidpiam aliud secretum, vel id ipsum sortibus, aleis, chartis, libris, cribro, astrolabio tentat cognoscere

co w moim pokracznym tłumaczeniu brzmi:

Popełnia grzech śmiertelny ten, który pyta, lub udaje się do wróżbiarzy (nie jestem pewien jaka jest różnica pomiędzy 'divinos' a 'divinatores') z pytaniem o kradzież, lub inną tajemnicę lub próbuje uzyskac wiedzę za pomocą losów, kości, map (choć ponoć może tu również chodzić o karty), książek, sita oraz astrolabium

O wróżeniu za pomocą astrolabium zetknąłem się również w abstrakcie do tego artykułu: journals.cambridge.org/action/displayAbs...line&aid=6442056 , w którym autor podaje, że astrolabium do dywinacji używane było na Wschodzie.

Moje pierwsze podejrzenie padło na astrologię horarną. Jednakże w takim przypadku astrologia zostałaby najprawdopodobniej wspomniana po imieniu. Ponadto kilka osób wspomniało, że również słyszeli o dywinacji za pomocą astrolabium, nikt nie zna niestety szczegółów.