Re: Rahu i Ketu w astrologii wedyjskiej 13 lat(a), 7 mies. temu
RafalGendarz napisał: panTo napisał: Ostatnio dużo myślę na temat węzłów, czyli Rachu i Ketu – jak to mawiają wedyjczycy. Ze względu na to, żeby nazywać je jak najprościej postanowiłem nazywać te obiekty po wedyjsku.
Rahu i Ketu w astrologii wedyjskiej:
Wielce pomocny tekst w zrozumieniu natury tych obiektów znajduje się w Logonii:
- Rahu i Ketu są dwoma maleficznymi sygnifikatorami
– Węzły są wrogami Świateł […]. Węzły próbują połknąć Słońce i Księżyc
– [ Węzły ] można traktować jako zwierzęce lub instynktownie działające stworzenia, nie posiadające ukierunkowanej inteligencji, pochłonięte osiąganiem wszystkich przyjemności jakie tylko mogą zdobyć.
– Podczas interpretacji położenia Węzłów jest niezwykle istotne, aby pamiętać, że Rahu i Ketu cechuje brak logiki, rozsądku i inteligencji. Wpływy te są zwierzęce, obsesyjne oraz kompulsywne i wskazują na dziedziny życia, nad którymi osoba ma niewielką kontrolę.
Nie do końca. Powyższy opis już bardziej pasuje do Ketu. Choć Ketu zazwyczaj 'ucina' tzw. wpływy zwierzęce jak pożadanie itd - oczywiście w zależności od znaku. Kiedy Ketu jest pod wpływem Jowisza lub Słońca daje intuicję/zdolności związane z intuicją/astrologię. Ketu dotyczy Vedamurti czyli tzw. głowy Wed (veda mukha). Rahu jest jedną z planet, która daje największą inteligencję, Parasara 'wsadza' ją do kategorii Dhimanth (czyli dających Dhi - inteligencję). Inteligencja Rahu to tzw. nad-inteligencja, gdzie osoba gubi się w swoich planach, statystykach, filozofii. Rahu kontroluje naukowców, filozofów oraz polityków (kontroluje ceche dyplomacji). Jeśli Rahu aspektuje Lagne (ascendent) przez aspekt znakowy, lub przebywa z Lagną wówczas osoba jest inteligentna.
Jeśli chodzi o cechy Ketu, to planeta ta nazywana jest moksha karaka, czyli wskaźnikiem oświecenia. I rzeczywiście, obdarza bardzo subtelnymi skłonnościami duchowymi, szczególnie właściwościami ascetycznymi i nie przywiązywania się. I dlatego dość często znajdujemy prominentne posadowienie Ketu w horoskopach osób oddanych poszukiwaniom duchowym. Ketu znany jest również jako Gnana karaka. Gnana to termin oznaczający wiedzę, mądrość i rozróżnianie, które w Indiach jest uważane za szczególną ścieżkę do oświecenia. Dlatego tworząc skłonności duchowe ta planeta nadaje zarazem wielką moc rozróżniania, aż do poziomu umiejętności psychicznej.
Ketu na MC u Benedykta XVI: www.astrolabium.pl/forum/23-astrologia-w...ykanie-2009-rok#6057
Ketu to moksha-karaka. Jnana-karaka to Jowisz. Przydatne linki
> Inteligencja Rahu to tzw. nad-inteligencja, gdzie osoba gubi się w swoich planach, statystykach, filozofii.
To dlatego Rahu rządzi Nakszatrą Szatabisza?
Shatabhisha wskazuje na osoby o skłonności do mistycyzmu i medytacji, na lekarzy i uzdrowicieli, naukowców i wizjonerów. Jednak osoby te mogą być skryte, skłonne do izolowania się i depresji, poddające się zmiennym nastrojom, zawzięte i uparte. Przez to możliwe są problemy w małżeństwie i związkach. Źródło: www.astrolabium.pl/astrologia/zodiak/nakszatry/333-shatabhisha
A jak to jest z pozostałymi nakszatrami, którymi włada Rahu, czy to się również tak ładnie da przełożyć jak z Rahu i Szatabisza?
Re: Rahu – władca Szatabisza 13 lat(a), 7 mies. temu
panTo napisał: > Inteligencja Rahu to tzw. nad-inteligencja, gdzie osoba gubi się w swoich planach, statystykach, filozofii.
To dlatego Rahu rządzi Nakszatrą Szatabisza?
Władca nakszatry ukazuje jej cel oraz utrzymanie, nazywany jest jiva. Ten podział [ketu dla aświni, venus dla bharani itd] to Vimshottari-Lordships i głównie służy do ogólnego prognozowania ale jest jeszcze wiele innych podziałów, kiedy inna planeta rządzi daną nakshatrą (używa się innych podziałów np w muhurcie). Nie wiem czy Twoje opisy opierają się na śastrach. Wiedzę dotyczącą nakszatr można zdobyć z traktatów Narady oraz Jataka parijata i Brhat Jataka. Nauczyciel mojego nauczyciela ma ksieżyc w Satabisha. Satabisha odnosi się do linii Atri (księżyc) i On właśnie z tej linii pochodzi. Nie ma skłonności do depresji oraz izolowania się; to są bardzo generalne opisy, ja z nich nie korzystam. Tak jak pisałem wcześniej interesuje mnie zrozumienie Deva oraz symbolu nakshatry oraz ich interakcji z resztą horoskopu.
Shatabhisha wskazuje na osoby o skłonności do mistycyzmu i medytacji, na lekarzy i uzdrowicieli, naukowców i wizjonerów. Jednak osoby te mogą być skryte, skłonne do izolowania się i depresji, poddające się zmiennym nastrojom, zawzięte i uparte. Przez to możliwe są problemy w małżeństwie i związkach. Źródło: www.astrolabium.pl/astrologia/zodiak/nakszatry/333-shatabhisha
A jak to jest z pozostałymi nakszatrami, którymi włada Rahu, czy to się również tak ładnie da przełożyć jak z Rahu i Szatabisza?[/quote]
[/quote]
Muhurta Cintamani podaje typy nakszatr, także jeśli dodamy do władania jej typ, to będziemy mieli już jakieś pojęcie. Nakszatra stanowi bardzo ważny element muhurty, który dotyczy relacji okoliczności vs typ wydarzenia, które inicjujemy; nakshatra to vayu tattva, więc dotyczy tego jak długo sukces się utrzyma.
Re: Rahu – władca Szatabisza 13 lat(a), 7 mies. temu
> Nauczyciel mojego nauczyciela ma ksieżyc w Satabisha. Satabisha odnosi się do linii Atri (księżyc) i On
> właśnie z tej linii pochodzi.
Ja również mam Księżyc w Szatabisza, dlatego jestem nią żywo zainteresowany. Wiem, że Księżyc w tej Nakszatrze daje talent do zajmowania się astrologią i leczenia innych ludzi. Astrologii wedyjskiej uczyłem się czytając i słuchając Das Goravaniego. On również ma Księżyc w Nakszatrze Szatabisza.
Czyli wracamy do punktu wyjścia: przypadek to znany skutek nieznanej przyczyny, jak to ponoć mawiał Spinoza.
Re: Rahu i Ketu w astrologii wedyjskiej 13 lat(a), 4 mies. temu
Węzeł północny – również położenie w domu i koniunkcje z planetami – wskazuje nam cel naszego żywota, coś, co powinniśmy rozwijać.
..zacząłem patrzeć na Węzły, których znaczenie w astrologii prognostycznej wydaje się być podobne do tych trzech transsaturnicznych planet. Węzeł północny jest dla mnie podobny do Neptuna i Jowisza, pokazuje na ważne losowe zdarzenia, które pchają nas do przodu, a to, co się dzieje, jest raczej pozytywne. www.astrolabium.pl/astrologia/artykuly/208-wezly-ksiezycowe
Czy da się jakoś połączyć znaczenie Węzłów w astrologii wschodniej i zachodniej?
A raczej, które bardziej wziąć pod uwagę?
Ja akurat mam Księżyc w koniunkcji z Rahu w Raku, a więc mam to traktować jako cel życia, czy raczej jako „maleficzną kulę u nogi”, a raczej sferę życia nad którą nie mam kontroli? ( 13.12.1981 21:35 Lublin )
Re: Rahu i Ketu w astrologii wedyjskiej 13 lat(a), 4 mies. temu
W astrologii wedyjskiej jedna yoga może dać zarówno plusy i jak minusy dla różnych sfer życia.
1) Księżyc jest władca 12 w dwunastym domu. Taka kombinacja zwana Vimala daje duże możliwości jeśli chodzi o medytacje, duchowość i podobne.
2) Księżyc oraz Rahu są w tym samym znaku w Rasi i Navamsa. Taka sytuacja zwana jest vargottama. Wpływ tych planet będzie odczuwany na ascendencie czyli będzie widoczny w sferach dotyczących sławy, inteligencji, zdrowia. Księżyc Vargottama to bardzo pomyślna yoga, która powoduje uznanie oraz sławę
3) Księżyc i Rahu to dwie planety w 12 domu. W drugim domu mamy również 2 planety. Kiedy ta sama ilość planet jest w 2/12, 3/11, 4/10, 5/9, 6/8 domu wówczas jeśli są to malefiki, osoba może odczuwać brak wolności. W zależności od reszty horoskopu liczymy intensywność od problemów z dużą ilością obowiązków ograniczających swobodę ruchów w życiu, aż do więzienie jeśli sytuacja w horoskopie jest poważna.
4) Księzyc i Rahu są w 9 domu od Arudhapada co ukazuje pomyślny wpływ jeśli chodzi o status, finanse oraz generalnie wzrost życia materialnego/zewnętrznego. Księzyc ukazuje wsparcie od mas, Rahu od obcokrajowców. I znów druga strona - zaangażowanie w tego typu aktywności może powodować problemy związkowe - Rahu aspektuje Venus w 6 (mks). Tego typu kombinacja wspiera export/import oraz sprzedaż (ubrania/perfumy/medycyna/woda/podróże).
5) Yoga ta jest w znaku kardynalnym w Navamsie więc jest duża kontrola jeśli chodzi o sfery życia kontrolowane przez tą yoge (ksiezyc+rahu /rak/12 dom).